Tuesday, January 10, 2017

ΕΜΠΑΘΕΙΑ;

Σήμερα, 8.30 το πρωί, στο Ψυχικό. Αλίμονο στους πρόσφυγες!





«Κύριε Δήμου,

Η εμπάθεια με το Σύριζα είναι εμφανής. Για δεκαετίες φαγοπότι από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν γράψατε τίποτα. Ακόμη χειρότερα όμως, μέχρι δύο χρόνια πριν γράφατε πόσο κακοί τεμπέληδες είναι όλοι οι Έλληνες, για αυτό πληρώνουμε τώρα.

Τώρα ξαφνικά, για όλα φταίει το σύριζα. Και καλά όλοι οι μωροί που πίστεψαν ότι θα σκιστούν τα μνημόνια, αυτοί που αναζητούν σωτήρα από αυτούς που μας κατέστρεψαν, τί είναι; Α σωστά, τότε φταίνε οι πολίτες... Μύλος».

Σχόλιο του Marios Geo στην προηγούμενη ανάρτηση. Ένα σχόλιο που χρειάζεται μία εκτενέστερη απάντηση.

Θα προσπεράσω γρήγορα το προσωπικό στοιχείο – που όμως είναι αναγκαίο. Με ενδιαφέρει περισσότερο η ουσία: το πότε η κριτική ονομάζεται εμπάθεια.

Επί προσωπικού: το 1981 κόπηκα από την ΕΡΤ από το ΠΑΣΟΚ ως δεξιός. Το 1982 αναγκάστηκα να αποχωρήσω από τα «Επίκαιρα» ως αριστερός. Το 1987 με έκοψε από την ΕΡΤ πάλι το ΠΑΣΟΚ και το 1993 η Ν. Δ. Επίσης αναγκάστηκα σε αποχώρηση από το πασοκικό ΒΗΜΑ το 1987 (λόγω Κουτσόγιωργα) και από την Καθημερινή  δύο φορές το 89 και το 96.

Άποψη διευθυντή της ΕΡΤ: «Βρες κάποιο κόμμα να σε στηρίξει. Όλα σε πολεμάνε!».

Άποψη εκδότη εφημερίδας: «Είσαι η καλύτερη πέννα στην Ελλάδα – αλλά δεν μπορεί κανείς να σε εμπιστευθεί: γράφεις ό,τι σου κατέβει».
                                                       *   
Και τώρα ο χθεσινός σχολιογράφος του μπλογκ: «Για ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν γράψατε τίποτα». 

40 χρόνια κριτική έγιναν «τίποτα». Ή πολύ νέος είναι, ή δεν έχει ενημερωθεί.

Κι όμως εγώ έγραφα πάντα εναντίον ενός κόμματος: αυτού που ασκούσε εξουσία.

Και γιατί τα τελευταία δέκα χρόνια δημοσιογραφώ μόνο στο Διαδίκτυο; Γιατί μόνον εκεί δεν υπάρχει λογοκρισία.

Ειδικά για τον ΣΥΡΙΖΑ, τον υποδέχθηκα με ευμενή σχόλια, στέλνοντας «ανοιχτές επιστολές» στον Αλέξη Τσίπρα, καλώντας τον να μεταμορφωθεί από χαρισματικός δημαγωγός σε υπεύθυνο ηγέτη. (Όλα τα κείμενα υπάρχουν στο ndimou.gr).

Φταίω εγώ αν ο ΣΥΡΙΖΑ (και ο Αλέξης) τα κάνανε θάλασσα; Και είναι «εμπάθεια» η τεκμηριωμένη κριτική;


Αλλά ο χαρακτηρισμός «εμπάθεια» είναι πολύ βολικός. Δεν φταίνε οι κυβερνώντες, φταίει ο σχολιαστής τους. Που πάσχει από το ψυχικό νόσημα της εμπάθειας. Δεν είναι αντικειμενικό το πρόβλημα – είναι υποκειμενικό. Δώστε του ένα λεξοτανίλ…

69 comments:

  1. "Φταίω εγώ αν ο ΣΥΡΙΖΑ (και ο Αλέξης) τα κάνανε θάλασσα;"

    Όχι.

    "Φταίτε" εσείς που πιστέψατε πως αυτό το καρναβάλι θα μπορούσε, μια στην καμία, να ΜΗΝ τα κάνει θάλασσα.

    Και ήθελα να ξερα ειλικρινά, ποια πτυχή του ΣυΡιζΑ σας έδωσε, σε οποιαδήποτε στιγμή από το 2010 και έπειτα, μια τέτοια ελπιδα ;

    Μη μας πείτε ότι ελπίζατε στο ότι είναι νέος!;! Μόνο αυτό μη μας πείτε!

    "καλώντας τον να μεταμορφωθεί από χαρισματικός δημαγωγός σε υπεύθυνο ηγέτη"

    Ποιος Δημαγωγός μεταμορφώνεται σε Υπεύθυνο; Ποια πόρνη μεταμορφώνεται σε Παρθένα;

    ReplyDelete
  2. Συγγνώμη: δεν το πίστεψα. Το ευχήθηκα. Όπως και πολλοί άλλοι. Οι επιστολές μου είχαν ήδη αυστηρή κριτική - πριν καν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλθει στην εξουσία. Και φυσικά δεν τον ψήφισα. Μία ζωή ψηφίζω περιθωριακά φιλελεύθερα κόμματα που δεν έχουν καμία ελπίδα...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή ότι τους ψηφίσατε αλλά τρομοκρατήθηκα στην ιδέα ότι μπορεί και να ελπίσατε το παραμικρό.

      Η μόνη ελπίδα που τρέφω σχετικά με τον Τσίπρα είναι πως στο τέλος θα λογοδοτήσει στο Ειδικό Δικαστήριο. (Βλέπετε ο Καταλληλότερος τη γλύτωσε!)

      Delete
    2. Γιατί να λογοδοτήσει στο λαϊκό -αν διάβασα καλά- δικαστήριο ένας ευρωπαίος ηγέτης;

      Delete
  3. Αρχικά, ευχαριστώ για την εκτεταμένη απάντηση. Με τιμά ιδιαίτερα ότι ένα άρθρο σας, απαντά σε εμένα.

    Επειδή εδώ είμαι σχολιαστής (και φιλοξενούμενος), θα γράψω διάφορες μικρές απαντήσεις κατά την διάρκεια της ημέρας, αναλόγως βέβαια και το πως θα κυλήσει το θέμα.

    Προς το παρόν, η πρώτη απάντηση μου στο μεσημεριανό διάλειμμα της δουλειάς.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Προς το παρόν, η πρώτη απάντησή σου, Μάριε, ήταν η υπεκφυγή. Γιά να δούμε τις επόμενες.

      Delete
    2. Τι περίεργη απάντηση είναι αυτή; Εκφράζεις τον εαυτό σου, εσένα μαζί με Ν.Δ., ένα γενικότερο σύνολο;

      Delete
    3. Δυό κουβέντες απλές χρειάζονται, φίλε μου, για να απαντήσεις σε κάποιον που τον έχεις κατηγορήσει για εμπάθεια.

      Delete
  4. Αχ, κ. Δήμου,
    δεν παλεύονται! Όταν πριν χρόνια πέθαναν οι νέοι στη Λάρισα απ' το μαγκάλι, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στα κάγκελα. Αυτές τις μέρες πέθανε μια κυρία απ'την ίδια αιτία. Χθες το βραδάκι όμως, δημοσιογράφος της Αυγής ερωτώμενος στην εκπομπή του Ευαγγελάτου σχετικά, είπε ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι δεν πρέπει να ασχολούμαστε με τα τουίτ του κ. Γεωργιάδη (που είχε σχολιάσει το γεγονός και τις τότε αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ), δεν υπάρχει λοιπόν θέμα, πάμε παρακάτω, να ασχοληθούμε με τη Novartis!
    "Τολμήσατε" λοιπόν κι εσείς να ασκήσετε κριτική! Σας κολλάνε λοιπόν την ταμπέλα της εμπάθειας κι άντε να αποδείξετε ότι δεν είστε ελέφαντας!
    Δεν παλεύονται...

    Χ. Ρ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χ.Ρ. - είχε δίκιο ο εκδότης που έκρινε: γράφεις ό,τι σου κατέβει;

      Delete
    2. Φυσικά είχε δίκιο. Γράφω ό,τι μου κατέβει - και ΟΧΙ Ο,ΤΙ ΜΟΥ ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ!

      Delete
    3. arxaia κλπ. δεν κατάλαβα πού κολλάει η ερώτηση σ' αυτό που έγραψα (αν και απάντησε ο Ν. Δ.).

      Χ. Ρ.

      Delete
  5. Εμείς έχουμε 8.2 feels like 8 και χαλάζι. Μία στιγμή πέφτει το ρεύμα και είκοσι λεπτά της ώρας οι ανεμιστήρες του UPS εργάζονται. Αυτές τις μέρες κοιμόμαστε με τα μάλλινα, αποφεύγουμε την λειτουργία του κλιματισμού, ξυπνάμε υπέροχα. Νοσταλγούμε την θέα της θάλασσας από το ψηλότερο κάθισμα του βουνού, όπου άλλες νύχτες τα διερχόμενα αυτοκίνητα φώτιζαν το πιο ωραίο θηλυκό σφίξιμο των χειλιών της ωραίας κοπέλας.

    ReplyDelete
  6. Όπως γράψατε και στην "Απολογία ενος Ανθέλληνα" (αν θυμουμαι καλα..) πρέπει πάντα σε κάποιον να μπαίνουν ταμπέλες. Το γενικεύω: αριστερός , δεξιος, κεντρώος. Πάσχουμε στην Ελλάδα απο το γεγονός οτι ποτέ δεν παραδεχόμαστε τα λάθη μας και αντιμετωπιζουμε με μια ελαφροτητα και τελειως επιφανειακα τα παντα' και τελικά δεν μαθαινουμε ποτέ. Ναι ελπίσαμε, σε κάτι που αποδειχτηκε τελικά πέρα για πέρα συστημικό με τον μανδύα της "αριστερας". Αυτό ειναι δυο φορές χειρότερο λοιπόν γιατί καπηλευτηκε όλα τα διδάγματα αν θελετε και την αριστερη ιδεολογία για να έκανε ότι και οι προηγουμενες κυβερνήσεις οπως σωστά έθιξαν οι φιλοι πριν. Υπάρχει διαφορα λοιπον, εγώ απλά περίμενα όλοι αυτοί που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να έλεγαν "Κάναμε λάθος" απο το να μεταθετουμε μονιμως ευθυνες σε τριτους. Μήπως τελικά έχουμε ότι μας αξιζει και ότι μας καθρεφτίζει σαν πλειοψηφια λαου? Δεν υπάρχουν όλα αυτα τα άσχημα χαρακτηριστικα μας στην σημερινη κυβερνηση (οπως και στις προηγουμενες φυσικα)?

    ReplyDelete
  7. Δυστυχως για τον Συριζα ανεβηκε στην εξουσια αφου πρωτα ειχε καταγγειλει τους παντες και τα παντα και φυσικα υποσχεθηκε τον ουρανο με τα αστρα! Τωρα του εχουν γυρισει ολα αυτα μπουμερανγκ, δικαιως.
    Ομως αλιμονο δεν πρεπει να κανουμε τα ιδια με ευκολη και καταγγελτικη κριτικη. Γενικα δεν πρεπει να εχουμε ασθενη μνημη και να μην ξεχναμε πως και ποιοι μας φτασανε εδω, συμπεριλαμβανουμενου και του Συριζα πλεον με την ανεπαρκεια του. Δυστυχως για την Ελλαδα και τους Ελληνες τα χειροτερα δεν περασανε. Σκεφτειτε απλα τι ακολουθει!

    ReplyDelete
  8. Μικρές σκόρπιες απαντήσεις.
    Ιστορικά, κάθε χώρα διανεύει διάφορες περιόδους. Και κρίνουμε με βάση το συγκαιριακό πλαίσο. Επομένως, ζούμε την εποχή των "μνημονίων", οπότε κάθε κριτική που κάνατε πρίν, δεν είναι σχετική.

    Άρα, από το 2008 και μετά, παρακολουθώ το εξης στα άρθρα σας. 1) Πριν Σύριζα εποχή, φταίγανε κυρίως οι πολιτές 2) Μετά σύριζα εποχή, φταίει ο Σύριζα. Και μόνο αυτός. Εμπαθεια;

    Από εκεί και πέρα, σίγουρα δεν είναι δυνατό να ξέρω (ή να θυμάμαι) τί γράψατε το 1980. Είναι παράλογο κάτι τέτοιο και όπως προείπα αφορά άλλη ιστορική αποχή και επομένως είναι άσχετο.

    Κλείνοντας, να συνεχίσω με την λέξη εμπάθεια. Ο Χ.Ρ. μας λέει ότι νέοι πέθαναν στο παρελθλον από μαγκάλι. Αλλά αυτό δεν έχει σημασία, αυτό που μετράει είναι ότι τώρα πεθαίνουν με Σύριζα. Εμπάθεια κανείς;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σας συλλαμβάνω αδιάβαστο. 2009-11 σκληρή κριτική στον ΓΑΠ για τα "λεφτά υπάρχουν", τις αρχικές σπατάλες και τον αδέξιο χειρισμόν της κρίσης - επίσης για την λάθος εφαρμογή του πρώτου μνημονίου. Ταυτόχρονα σκληρή κριτική στον Σαμαρά για την αντιμνημονιακή εκστρατεία (που χώρισε τους Έλληνες στα δύο) και τα αφελέστατα Ζάππεια. Επίσης στον Σαμαρά για το γεγονός ότι αντι (όπως έγινε στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία) η αντιπολίτευση να συνεργαστεί με την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της κρίσης, την υπονόμευε.

      Τα κείμενα υπάρχουν στην LiFO στο Protagon και στο ndimou.gr.

      Delete
  9. Παρανόηση!

    Δεν νομίζω ότι ο Geo είναι υποστηριχτής σου ΣΥΡΙΖΑ, μια και γράφει:
    "Και καλά όλοι οι μωροί που πίστεψαν ότι θα σκιστούν τα μνημόνια…"

    Απλά θέλει να τονίσει την διαχρονική ευθύνη των πολιτών καθώς και την ιδεολογική κηδεμονία της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ στη χώρα μας που δεν αφήνει να προχωρήσει τίποτα για την οποία ΟΝΤΩΣ δεν έχει αναφερθεί άμεσα και εκτενώς ο Κύριος Δήμου.

    Και όπως έχω ξαναπεί:
    "Και το σοσιαλιστικό ΠΑΣΟΚ της πρώτης περιόδου στην αριστερά ανήκε, απλά εμείς το βαφτίσαμε "κέντρο".
    Γιατί έτσι μας βόλευε."

    D.

    ReplyDelete
  10. Με τα μυαλά που κουβαλάει ο ΣΥΡΙΖΑ, και τον νεποτισμό και την ευνοιοκρατία που έχει ΗΔΗ επιδείξει, εάν είχε κυβερνήσει εντός της περιόδου των χρυσών αγελάδων 1996-2007 θα μας είχε χρεωκοπήσει πολύ πριν από τη Lehman Brothers.

    ReplyDelete
  11. Μέχρι τώρα δεν βλέπω επιχειρήματα. Ο ένας ενδιαφέρεται να μην πεθάνουν άνθρωποι από μαγκάλι όσο κυβερνάει ο ΣΥΡΙΖΑ. Όχι να μην πεθάνουν.
    Ο άλλος, έχει μαντικές ικανότητες και προέβλεψε αν κυβερνούσε ο Σύριζα θα είχαμε χρεοκοπήσει ήδη.
    Πείτε μου κύριε Δήμου, είναι ή δεν είναι εμπάθεια αυτό;

    Σε δεύτερο χρόνο, θα σας παραπέμψω στο βιβλίο σας, "Το μικρό εγχειρίδιο του ορθολογισμού". Εκεί κάπου γράψατε (να με συγχωράτε, δεν θυμάμαι ακριβώς) τις προσδοκίες των ανθρώπων σχετικά με την τεχνολογία και φυσικά την αρνητική τους στάση γιατί τα πράγματα δεν είναι τέλεια. Δεν βλέπετε συσχετισμό με τους πολίτικους;

    Τέλος σε λίγο διαφορετικό θέμα, γράφετε "Κι όμως εγώ έγραφα πάντα εναντίον ενός κόμματος: αυτού που ασκούσε εξουσία." Δεν είναι αυτό απλά αρνητισμός; Σε τι διαφέρετε πχ από τους "αγανακτισμένους" που απλά λένε όχι στα πάντα;

    Υ.Γ.
    Δεν έχει καμία σημασία, Σύριζα δεν είμαι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν βλέπετε επιχειρήματα; Σας έγραψα πριν ποια ήταν η στάση μου απέναντι σε ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. τα πρώτα χρόναι της κρίσης (με κατηγορήσατε ότι δεν τους έκανα κριτική - ενώ απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ ήμουν εμπαθής).

      Όσο για την κριτική στάση απέναντι στα κόμματα που ασκούν εξουσία, περίμενα τον έπαινό σας. Διότι ΕΚΕΙ πρέπει να κάνει κανείς κριτική - όχι στην αντιπολίτευση. Αντίθετα οι περισσότεροι διανοούμενοι κοιτάνε να βολευτούνε σε καμία θέση - και γίνονται καθεστωτικοί.

      Delete
    2. Κύριε Δήμου πιστεύετε πως οι ΣυΡιζΑνελ ειναι μια κυβέρνηση πάνω κάτω σαν όλες τις άλλες που πέρασαν μεταπολεμικά από τη χώρα;

      Πιστεύετε, πως εν πάσει περιπτώσει, τους αξίζει να τους αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο τρόπο που αντιμετοπίζαμε όλες τις κυβερνήσεις, μεχρι το 2015;

      Εγώ δεν το πιστεύω. Άποψή μου ειναι πως πρόκειται για τη χειρότερη (μακράν) κυβέρνηση από το '45 και μετά.

      Delete
    3. Πράγματικά είναι μία ιδιότυπη κυβέρνηση. Αλλά για να αποφασίσουμε αν είναι η χειρότερη (πράγμα πολύ πιθανόν) θα έπρεπε να περιμένουμε μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη της θητεία.

      Delete
    4. Αγαπητέ Μάριο Γκέο.

      Δεν ξέρω εάν έχω μαντικές ικανότητες. Είμαι ένας πολίτης, και από τον βίο και την πολιτεία του καθενός, βγάζω τα συμπεράσματα που βγάζω. Εάν εσύ τα θεωρείς εμπαθή, δικαίωμά σου. Εγώ παίρνω πάντως μία θέση: ότι η οποιαδήποτε ᾽εμπάθεια᾽ ή εάν θέλεις πιο μετριοπαθώς η παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στα λεγόμενα του σύριζα και του αρχηγού του, είναι μια φυσιολογικότατη στάση και αντίδραση εάν αναλογιστεί κανείς τις ασυνέπειες και τις ανακολουθίες του, οι οποίες υπερβαίνουν ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ οποιεσδήποτε άλλες, οποιουδήποτε άλλου πολιτικού αρχηγού στη νεώτερη ελληνική ιστορία. Μπροστά σε αυτά που έλεγε ο Τσίπρας, τα Ζάππεια και τα ῾λεφτά υπάρχουν᾽ είναι πταίσματα.

      Εάν θέλεις, πάρε τώρα θέση κι εσύ γιατί ακόμα περιμένουμε. Α, και αφού θεωρείς ότι το ῾Σύριζα δεν είμαι᾽ δεν έχει ᾽καμία σημασία᾽, απορώ γιατί καν το έγραψες.

      Delete
    5. Υπάρχει κριτική "υψηλού" επιπέδου (π.χ. λεφτά υπάρχουν, Ζάππειο) και υπάρχει κριτική τύπου ο τάδε υπουργός διόρισε χ ανθρώπους.

      Δεν είναι το ίδιο και σίγουρα δεν είναι τωρινό φαινόμενο.

      Delete
    6. Marios

      όσο αφορά το "Κι όμως εγώ έγραφα πάντα εναντίον ενός κόμματος: αυτού που ασκούσε εξουσία."

      Δουλειά των δημοσιογράφων, των διανοούμενων, της σάτιρας είναι να ελέγχει την εξουσία και τα πεπραγμένα της. Αυτό δεν είναι εμπάθεια αλλά χρέος τους. Αυτοί που πρέπει να μας βάζουν σε σκέψεις είναι οι δημοσιογράφοι ή οι σατιρικοί ηθοποιοί που υποστηρίζουν την εξουσία και γίνονται κομμάτι της. Zoi20

      Delete
    7. Δεν θα αναλύσω τις απόψεις μου εδώ, δεν ξέρω καλή χειρομαντεία. Άλλωστε δεν ενδιαφέρουν και κανέναν.

      Το θέμα είναι ότι εσύ είσαι εμπαθής, επομένως η γνώμη σου και η κριτική σου δεν αξίζουν σχολιασμό. Όπως δεν θα κουβεντιάσω με ένα ακρο-δεξιο τη σημασία της σημαίας ή με ένα ακρο-αριστερό τη σημασία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ομοίως δεν θα κουβεντιάσω με ένα νεο-φιλελεύθερο την αξία της παροχής δημοσίων αγαθών.

      Γιατί; Γιατί είναι εμπαθής. Και έχει ήδη αποφασίσει ότι όλα είναι "κακά".

      Απάντηση για τη Zoi20, δεν έχω, καθώς έχει μπλέξει κριτική με εμπάθεια. Μάντεψε όμως, αν κάνεις κριτική απλά για να είσαι "αντι-συστημικός", δεν απέχεις πολύ από τους φίλους μας με ξυρισμένα κεφάλια ή τους οπαδούς του Σώρρα ή ...

      Delete
    8. ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΑΡΑΒΆΣΕΙς ΔΙΑΛΟΓΟΥ

      Το να στηρίζεις κάποια πολιτική δεν σημαίνει ότι είσαι και φανατικός. Φανατικοί είναι συνήθως οι ακραίοι. Μπορείς όμως να είσαι υποστηρικτής χωρίς να είσαι απόλυτος (ή εμπαθής).

      Μην μπερδεύετε τον φιλελευθερισμό με τον νέο-φιλελευθερισμό. Εγώ είμαι φιλελεύθερος - αλλά ο νέο φιλελευθερισμός μου είναι απεχθής (εκεί γίνομαι σχεδόν εμπαθής - γιατί νομίζω πως ο νεο-φιλ βλάπτει το σύνολο).

      Φιλελεύθερος είναι κάθε άνθρωπος που βάζει την ελευθερία πάνω από τις άλλες αξίες και αγωνίζεται για την δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

      Delete
    9. Η αναφορά του νεο-φιλελεύθερου και φιλελεύθερου ΔΕΝ αφορά τον κύριο Δήμου.

      Delete
    10. Marios αν κάνεις κριτική μόνο, απέχεις έτη φωτός από τους τύπους με τα ξυρισμένα κεφάλια που χρησιμοποιούν βία. Μάλλον εσύ τα έχεις μπλέξει...πολύ.

      Delete
    11. "Φιλελεύθερος είναι κάθε άνθρωπος που βάζει την ελευθερία πάνω από τις άλλες αξίες...."

      Υπάρχεί κάποιο είδος ουσιαστικής Ελευθερίας χωρίς την Οικονομική Ελευθερία (ατομική ιδιοκτησία, ελευθερη παραγωγή και διακίνηση αξιών) ;

      Delete
    12. Οχι βέβαια. Η αξία της ελευθερίας συμπεριλαμβάνει και την οικονομική ελευθερία. Κάντε τον κόπο να διαβάσετε το κείμενό μου "Συστημα Ελευθερίας" ΕΔΩ

      Delete
    13. Ε τι διαφορετικό λένε οι λεγομένοι "Νεο-Φιλελεύθεροι" ; Για παράδειγμα, στο "Σύστημα Ελευθερίας" γράφετε:

      "Προτάσσοντας την ισότητα δεν φτάνουμε πουθενά. Προτάσσοντας την ελευθερία αναγκαστικά θα φτάσουμε και στη ισότητα και στην κοινωνική δικαιοσύνη."

      Πόσο άραγε διαφορετικό είναι το παραπάνω από αυτό που έλεγε ο Milton Friedman:

      “A society that puts equality before freedom will get neither. A society that puts freedom before equality will get a high degree of both." πηγή εδώ ; Ή μήπως ο Friedman δεν ήταν Νεο-Φιλελεύθερος;

      Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την εμπάθεια που συγκεντρώνουν έννοιες όπως ο "Νεο-Φιλελευθερισμός" στην Ελλάδα;

      (Οι πολιτικές των οποίων, να πούμε, πως ουδέποτε εφαρμόσθηκαν στη χώρα αυτή, γι αυτό έχουμε και αυτά τα χάλια.)

      Delete
    14. Τότε που έγραψα το "Σύστημα Ελευθερίας" (1970) δεν γνώριζα το έργο του Milton Friedman ο οποίος προφανώς με ...αντέγραψε :))

      Delete
  12. "Κι όμως εγώ έγραφα πάντα εναντίον ενός κόμματος: αυτού που ασκούσε εξουσία."

    Στην προσπάθεια να φανεί κανείς αμερόληπτος και να αποφύγει την ευθύνη ύποστήριξης μιας συγκεκριμένης παράταξης πέφτει κανείς συχνά σε αυτή την "παράνοια": Αν μονόμως κάποιος γράφει εναντίον του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος, τότε πώς θα διακρίνουμε μεταξύ καλών και κακών κυβερνήσεων;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marko Diaz. Eίχε δίκιο ο εκδότης που έκρινεν ότι γράφεις ό,τι σου κατέβει; Δηλαδή: είναι μπορετό σε έναν άνθρωπο λογικό να αποφασίσει να μην σηκώσει τα βαρέα βάρη ενός αποβλακωμένου χαμούρη, που είναι ο εκδότης; Υποθέτω ότι, αν θέλετε να κρίνετε τις κυβερνήσεις, θα παραχωρήσετε και την ελάχιστη λογική που οι κυβερνήσεις διόρισαν στην κατοχή σας...

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Τα "αυτοαναφορικα" κείμενα είναι τα πιο δυσάρεστα. Την άποψή μου για το θέμα την έγραψα χθες (για άλλους σχολιαστές): "Το θέμα χάθηκε. Έπεσαν διάφοροι να ανακαλύψουν κρυφό μένος με κάθε τι ελληνικό ή αριστερό."

    Σε συνέχεια του προηγούμενου ποστ, δύο πράγματα που δείχνουν την άβυσσο που βρισκόμαστε:

    α) Δημοτικός υπάλληλος έκλεισε θερμαινόμενο χώρο για άστεγους επειδή τελείωσε η βάρδια του (ο αντικαταστάτης του είχε δηλώσει ασθένεια). Έδιωξε στην παγωνιά όσους βρίσκονταν μέσα.

    β) Η επιστολή Φερχόφσταντ για τους Τούρκους αξιωματικούς που ζητούν άσυλο: "Ελπίζω να συμμερίζεστε την άποψή μου για την ανάγκη διατήρησης και πλήρους σεβασμού των θεμελιωδών ευρωπαϊκών αξιών και αρχών, στη διαμόρφωση των οποίων συνέβαλε η Ελλάδα σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ιστορία και στα οποία η Ελλάδα αποφάσισε να συμμορφωθεί με τη συμμετοχή της στην Ε.Ε. και το Συμβούλιο της Ευρώπης."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Για το α. Τελείωσε η βάρδια του και πήγε σπίτι. Θα έπρεπε να βρει αλλαγμένη κλειδαριά να δει τη γλύκα.

      Ας δούμε τι έκανε. Συνδυασμός ευθυνοφοβίας (εμένα τελείωσε η βάρδια μου δεν ξέρω τίποτε) και ιδιοκτησίας του Κράτους (Εγώ έχω τα κλειδιά, είναι δικά μου). Αλλά όλα ερμηνευμένα για το ΔΙΚΟ του βόλεμα.

      Πόσα χρωστάτε είπαμε; 370 δις; ΉΡΘΕ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ Π@@ΣΤΗΔΕΣ. ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΤΩΡΑ.

      Delete
    2. Νομίζω η σωστή λέξη είναι "θράσος". Έχω ένα φίλο άνεργο - βρήκε δουλειά για πέντε μήνες σε επιδοτούμενα προγράμματα Δήμου. Πέντε μήνες και υπήρχαν μόνιμοι εργαζόμενοι που δεν είδε ποτέ. Σήμερα. Οι μόνιμοι κάνουν το κομμάτι τους, οι επιδοτούμενοι τις δουλειές.

      Σήμερα διάβασα για έναν εργαζόμενο του ΕΚΑΒ που είχε να πατήσει στη δουλειά πέντε χρόνια - αλλά έπαιρνε μισθό και ....υπερωριες. ΘΡΑΣΟΣ!

      Delete
    3. Την άνεση και τις παροχές των γονέων και κηδεμόνων απορρίπτουμε συνήθως. Σκεπτόμαστε: δεν είναι αυτά και πολύ σημαντικά. Εμείς είναι να διαβάσουμε, να μη γίνουμε Τσάτσοι. Να τείνουμε στην ψεύτικη χαρά δηλαδή αδιάκοπα θαυμάζοντας τα γλυκισματάκια και τα ρούχα και τις καρέκλες και να χαϊδεύουμε τα καρεκλίστικα υφάσματα πενήντα χρόνια από την υφηγεσία μέχρι τον θάνατο. Αυτή είναι η απάντηση στα ερωτήματα σου, clotho lachesis atropos.

      Delete
    4. Εσείς νομίζετε ότι το 2049 τελειώνουν τα βάσανά σας. Άποψή σας. Οι δανειστές σας όμως έχουν άλλη άποψη. Από 2063 και βάλε. Τρέφω μια μικρή συμπάθεια προς αυτούς που θα είναι κυβέρνηση την τριετία 2036-2039 -πολύ το βάρος στους μικρούς τους ώμους.

      Delete
  15. Nα διευκρινίσω πρώτα ότι μιλώντας για "εμπάθεια" βασίζομαι σε έναν ορισμό όπως για παράδειγμα τον εξής (παρμένο από το "Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής"):

    "το να κυριαρχείται κάποιος από έντονα συναισθήματα εχθρότητας, κακίας ή μίσους"

    Με βάση έναν τέτοιον ορισμό, συμφωνώ φυσικά με την παρατήρηση του Marios_Geo:

    "Η εμπάθεια με το Σύριζα είναι εμφανής."

    Απλώς νομίζω πως ενδεδειγμένο είναι να επεκτείνουμε την παρατήρηση. Η πραγματική διάσταση είναι άλλη, μεγαλύτερη. Θα το έλεγα έτσι:

    "Η εμπάθεια με ό,τι είναι (ή θεωρείται από τον Νίκο Δήμου) αριστερό είναι εμφανής."

    Στην ουσία είναι οι (αριστερές) ιδέες ή ιδεολογίες που ξεσηκώνουν τον Νίκο Δήμου – όποιο κι αν είναι το κόμμα, το κίνημα ή το πρόσωπο που τις εκπροσωπεί. Με τον Σύριζα απλώς ανέλαβε την κυβερνητική εξουσία ένα κόμμα με δεδηλωμένη αριστερή τοποθέτηση (άσχετα με το κατά πόσο ύστερα κατάφερε ή ήθελε να την κάνει πράξη). Για αυτό το λόγο φούντωσε (και εξακολουθεί να φουντώνει) η οργή του κυρίου Δήμου. Και λογικό είναι (από ψυχολογική άποψη): Ποιος νοιάζεται ιδιαίτερα για κάτι που το περιφρονεί, όσο αυτό το κάτι έτσι και αλλιώς είναι μόνο ένα περιθωριακό φαινόμενο χωρίς επίδραση ούτε στην κοινωνία ή το κράτος ούτε στην προσωπική ζωή του; Τα πράγματα αλλάζουν, όταν το κάτι αποκτά δύναμη και επιρροή.

    Όσο για το παρελθόν: Δεν αμφιβάλλω για την κριτική στάση του Νίκου Δήμου απέναντι στα τότε κυβερνώντα κόμματα ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία (ούτε βέβαια για τις αρνητικές συνέπειες που είχε για αυτόν η στάση εκείνη). Μόνο που άλλο πράγμα είναι η (μάλλον νηφάλια) επίκριση κάποιων μεμονωμένων θέσεων ή αποφάσεων κάποιου κόμματος ή κάποιας κυβέρνησης και άλλο η θεμελιακή απόρριψη μιας ιδεολογίας (ή ενός τρόπου σκέψης) και των εκπροσώπων της – μια απόρριψη που γίνεται με ζήλο και εμπάθεια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Οι αριστερές ιδεολογίες δεν αγγίζουν την αλήθεια της ζωής. Ξέρουμε στην ΕΣΣΔ την Αριστερά και την ιδεολογία. Η εξακολούθηση της καπιταλιστικής γραφειοκρατίας με κάθε τρόπο. Στην Ελλάδα σήμερα η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η ΛΑΕ, η ΟΑΚΚΕ, το ΚΚΕ, η Πλεύση Φωσφίνης, ενωτίζονται, νοσφίζονται κ' εργάζονται τις επιδιώξεις των δανειστών.

      Delete

  16. ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ

    Να ξεκαθαρίσω κάτι: η λέξη "εμπάθεια" δεν με αφορά. Δεν έχω νιώσει ποτέ "πάθος" υπέρ ή κατά ενός κόμματος, μιάς ιδεολογίας, ή μιάς ποδοσφαιρικής ομάδας. Στα εκατοντάδες κείμενα που έχω γράψει δεν νομίζω πως υπάρχει κάποιο "εμπαθές" που να δειχνει δηλαδή "εχθρότητα, κακία η μίσος". Η κριτική μου, όταν υπάρχει, εδράζεται στην λογική, την ανάλυση, τα επιχειρήματα. Δεν έχω βρίσει ποτέ άτομο ή κόμμα - παρακαλώ, όποιος βρει ένα υβριστικό μου κείμενο, να το παραθέσει. Άρα συζητώντας για την "εμπάθεια" του Νίκου Δήμου, συζητάμε για κάτι που δεν υπάρχει. Άρνηση, ναι, αμφισβήτηση σίγουρα, επίκριση οπωσδήποτε. Αλλά εμπάθεια όχι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fun fact:

      Η σημασία της λέξης "εμπάθεια" ανεστράφη κατά τη διάρκεια των αιώνων. Στα νεα ελληνικά σημαίνει το ακριβώς αντίθετο από ό,τι σήμαινε στα ελληνιστικά χρόνια.

      Ένδειξη αυτού το ότι empathy στα αγγλικά σημαίνει "συμπάθεια".

      Delete
  17. Γράφει ο Νίκος Δήμου:

    "Δεν έχω βρίσει ποτέ άτομο ή κόμμα - παρακαλώ, όποιος βρει ένα υβριστικό μου κείμενο, να το παραθέσει."

    Όντως μάλλον ποτέ δεν έχετε βρίσει με την κυριολεκτική έννοια. Μόνο που αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος με τον όποιο εκδηλώνει κάποιος την περιφρόνηση ή την εχθρότητα ή ό,τι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει η λέξη "εμπάθεια". Και αν σας ενοχλήσουν η λέξεις "εχθρότητα, κακία ή μίσος" (στον ορισμό του ΛΚΝΕ),
    ας πάρουμε τον πιο "ήπιο" ορισμό της "εμπάθειας" στο Λεξικό του Μπαμπινιώτη:

    "η έντονη αντιπάθεια (εναντίον κάποιου) που εμποδίζει την αντικειμενική κριτική, η έκφραση έντονου, αρνητικού συναισθήματος"

    Αλλά ούτε αυτός ο ορισμός δεν έχει σχέση με εσάς, θα μας πείτε. Διότι

    "Η κριτική μου, όταν υπάρχει, εδράζεται στην λογική, την ανάλυση, τα επιχειρήματα."

    Σίγουρα αυτό συμβαίνει πολλές φορές – αλλά όχι τόσο συχνά όσο νομίζετε, ιδιαίτερα όταν στόχος της "κριτικής" σας είναι η Αριστερά (τώρα ειδικά στη μορφή του Σύριζα).

    Στην τύχη τρία παραδείγματα (όλα από το μπλογκ, το πρώτο από το κείμενο της ίδιας της ανάρτησης, τα άλλα δύο από σχόλια/απαντήσεις σας):

    27 Δεκεμβρίου 2017:
    "Όσο για την χώρα μας εύχομαι να ξεμπλέξουμε όσο πιο γρήγορα και ανώδυνα γίνεται από την περιπέτεια των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Όλο και περισσότερο μου δίνει την εντύπωση μιας μεγάλης αεροπειρατείας. Μπήκαν στο αεροπλάνο «Ελλάς» με χαμόγελα και υποσχέσεις και ξαφνικά έκαναν κατάληψη και μας πάνε όπου θέλουν."

    21 Μαΐου 2016 (σχετικά με ένα ντοκιμαντέρ που έκανε κριτική στην Τρόικα):
    "Αφόρητα μονόπλευρο και προπαγανδιστικό. Τώρα είναι και ξεπερασμένο (η Ιρλανδία αναπτύσσεται με 4,5%).
    Το χειρότερο: παίρνει τον Βαρουφάκη στα σοβαρά!"


    6 Νοεμβρίου 2016 (για τον Βαρουφάκη):
    "Στον άνθρωπο με απωθεί ο άκρατος ναρκισσισμός, η αλαζονεία, η υπεροψία, η ειρωνεία, η εκ των άνω συγκαταβατική αντιμετώπιση των τρίτων – ακόμα και αν πρόκειται για σημαντικούς πολιτικούς ή τεχνοκράτες."

    Εννοείται πως όλα αυτά τα σχόλια είναι θεμιτά ως έκφραση της δικής σας γνώμης, εντύπωσης και διάθεσης. Μόνο που σίγουρα είναι πιο πολύ ενδείξεις για την εμπάθεια του γράφοντος (με όποιον ορισμό και να εφαρμόσουμε) παρά διαπιστώσεις που στηρίζονται "στην λογική, την ανάλυση, τα επιχειρήματα".

    ReplyDelete
  18. Αχ Νίκο, αχ Νίκο. Πάρτο απόφαση: Τίποτε δεν αλλάζει ούτε θα αλλάξει στην Ελλάδα. Η μόνη ελπίδα του έλληνα είναι να φύγει στο εξωτερικό και να επιστρέφει στην Ελλάδα μονάχα ως τουρίστας. "Η Ελλάδα είναι χώρα διακοπών" άκουγα από τον πατέρα μου και τον παππού μου! Δεν ήθελα να το πιστέψω. Αλλά είναι η αλήθεια, η μόνη αλήθεια! Καλό κουράγιο Νικόδημε!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τί γίνεται, όταν ένας Έλληνας (εγώ δηλαδή), έχει φύγει στο εξωτερικό από το 2010 και επιστρέφει μόνο ως τουρίστας; Κρίμα το τσιτάτο του παππού.

      Delete
  19. Και κάτι ακόμα σχετικά με τα δήθεν "ευμενή σχόλια" στα οποία ο Νίκος Δήμου αναφέρεται (όχι για πρώτη φορά) στην ανάρτηση, υποστηρίζοντας το εξής:

    "Ειδικά για τον ΣΥΡΙΖΑ, τον υποδέχθηκα με ευμενή σχόλια, στέλνοντας «ανοιχτές επιστολές» στον Αλέξη Τσίπρα, καλώντας τον να μεταμορφωθεί από χαρισματικός δημαγωγός σε υπεύθυνο ηγέτη. (Όλα τα κείμενα υπάρχουν στο ndimou.gr)."

    Καλώντας κάποιον να μεταμορφωθεί (με τον τρόπο που θέλω εγώ) δηλώνει ευμένεια; Δεν νομίζω. (Θα επανέλθω παρακάτω.)

    Μπορεί να υπάρχουν και άλλα κείμενα με πιο φιλική στάση. Τότε, όμως, δεν αποδεικνύουν τίποτε άλλο παρά την αντιφατικότητα – και άρα αναξιοπιστία – των όσων μας λέει ο Ν.Δ.

    Θα αναφέρω μερικά του σχόλια – και πρόκειται για σχετικά παλιά. Από μια εποχή δηλαδή που ο κ. Δήμου δεν μπορούσε ακόμα να επικαλεστεί τα λάθη που ενδεχομένως έκαναν αργότερα ο Σύριζα ως κυβερνών κόμμα και ο Τσίπρας ως πρωθυπουργός.

    1.
    Ένα "ευμενές σχόλιο" από τον Μάιο 2012, το απόσπασμα από μια τέτοια ανοιχτή επιστολή προς τον Τσίπρα (τον παραθέτει ο ίδιος ο Ν.Δ. σε μεταγενέστερο κείμενό του στο protagon.gr το 2015):

    "Μέχρι στιγμής χρησιμοποιείτε την γοητεία σας για να πουλάτε ανέφικτες υποσχέσεις (ευρώ χωρίς μνημόνιο, κατάργηση της λιτότητας και μάλιστα πανευρωπαϊκά, κλπ.). Παραμένετε άρα ένας χαρισματικός δημαγωγός. Θα μπορούσατε να εξελιχθείτε σε υπεύθυνο ηγέτη;"
    Πηγή

    Πρόκειται για κατηγορίες σε συνδυασμό με μια ρητορική ερώτηση που εκφράζει τους πόθους (ή να πούμε τις απαιτήσεις;) του γράφοντος. Τo "ευμενές" δεν το διακρίνω.

    2ο και 3ο παράδειγμα στη σύνεχεια.

    ReplyDelete
  20. 2.
    Πιο απαισιόδοξος γίνεται ο Ν.Δ. στις 8 Ιανουραίου 2014, πάλι σε ένα άρθρο στο protagon.gr, με τον χαρακτηριστικό τίτλο: "Ας βγει ο Τσίπρας, να τελειώνουμε!". Γράφει μεταξύ άλλων:

    "[...]
    Και παρόλο που είναι άκρως επικίνδυνο για όλους μας, μέσα μου σχηματίζεται μία αντίδραση. Πες τε την μαζοχιστική, αυτοκτονική, ή απλώς αντιδραστική. Λέω:

    Ας βγει ο Τσίπρας, να τελειώνουμε!

    Να έρθει επιτέλους στα πράγματα η Αριστερά που τόσα χρόνια κάνει μόνο κριτική και γκρίνια. [...]

    Ας διώξει λοιπόν την Τρόικα και τους Ξένους, ας καταργήσει σε μία μέρα το επαχθές Μνημόνιο – να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.

    Ότι θα έρθουν πολύ χειρότερες μέρες, το θεωρώ σίγουρο. Ότι ο Αλέξης θα τα ρίξει στους προκατόχους του, είναι βέβαιο. Ότι θα κάνει συμβιβασμούς και ίσως πιρουέτες 180 μοιρών α λα Ανδρέα (που «έδιωξε» τις Βάσεις, κι εμάς από την ΕΟΚ και το ΝΑΤΟ), είναι προφανές.
    [...]
    Μακάρι να βγω ψεύτης και να πετύχει, για το καλό όλων μας – κι ας μοιάζει αδύνατο.

    Αλλά αν δεν πετύχει, ελπίζω τουλάχιστον να τελειώσουμε με τον μύθο του άλλου, νέου ουτοπικού κόσμου, που δήθεν είναι εφικτός – αλλά ουδέποτε πραγματοποιήθηκε σε αυτή τη γη… Και μετά από τόσους ψεκασμούς και λαϊκισμούς, αυτή η κοινωνία να ενηλικιωθεί – έστω με την μέθοδο του σοκ.."

    Πηγή

    Το θέμα δεν είναι αν κάποιες προβλέψεις του Ν.Δ. βγήκαν αληθινές. (Μπορεί να είναι έτσι.) Αλλά κανένας δεν θα με πείσει ότι αυτό είναι ένα ευμενές (!) σχόλιο για Σύριζα και Τσίπρα.

    Πρόκειται για ένα μοιρολατρικό παράπονο με μια ελάχιστη δόση ελπίδας ("Μακάρι να βγω ψεύτης") και για μια κατηγορηματική απόρριψη (και επιθυμία για οριστική εξαφάνιση!) των αριστερών ιδεών (βλ. την τελευταία [απεχθή, κατά τη γνώμη μου] παράγραφο: "Αλλά αν δεν πετύχει, ελπίζω τουλάχιστον να τελειώσουμε με τον μύθο του άλλου, νέου ουτοπικού κόσμου, ...").

    Έτσι άκουγονται λοιπόν "ευμενή σχόλια", σύμφωνα με τον κύριο Δήμου!

    3.
    Τελευταίο παράδειγμα:

    Ο Ν.Δ. στις 4 Φεβρουαρίου 2015 στο άρθρο "Δημαγωγός ή ηγέτης;" (πάλι στο protagon.gr), δηλαδή λίγο μετά την εκλογική νίκη του Σύριζα:

    "Το μόνο κοινό που έχω με τον Αλέξη Τσίπρα είναι η απουσία γραβάτας. Μας χωρίζει χάσμα ηλικίας, νοοτροπίας και ιδεολογίας."
    Πηγή

    Και έναν τέτοιον άνθρωπο – με τον οποίο δεν με συνδέει απολύτως τίποτα (ειδικά στον ιδεολογικό τομέα) – τον υποδέχομαι με "ευμενή σχόλια"; Δεν μου φαίνεται λογικό κάτι τέτοιο.

    Πιο κάτω στο ίδιο άρθρο γράφει ο Ν.Δ.:

    "Αν ο Αλέξης Τσίπρας πετύχει, μπορεί να πάρει μία θέση ανάμεσα στις μεγάλες μορφές της ιστορίας μας. Τώρα έχει τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες. Και μία κρίσιμη ιστορική ευκαιρία."

    Μήπως αυτό το θεωρείτε "ευμενές", κύριε Δήμου; Λάθος! Πάλι για την έκφραση κάποιας αόριστης ελπίδας (ή προσδοκίας) πρόκειται, συνδυασμένη με ορισμένα αντικειμενικά στοιχεία (ότι τώρα – ως πρωθυπουργός – ο Τσίπρας θα έχει τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες να πραγματοποιήσει τις δικές σας ελπίδες κ.λπ.).

    Απ’ όσα ανέφερα, ούτε μία λέξη σας δεν εκφράζει ευμένεια απέναντι σε Σύριζα + Τσίπρα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ο Βαρουφάκης τους εργάτες απωθεί γιατί είναι δωσίλογος. Με το παράλληλο νόμισμα κάποιου κερδοσκόπου τα συμφέροντα θα βόλευε και την επιβράβευση του κερδοσκόπου θα μάγευε. Ομοίως και ο Τσίπρας. Είσαι εξουσιομανέστατος, Vienneze.

      Delete
    2. Συγγνώμη VIENNEZOS

      Γράψατε ολόκληρα κατεβατά για να αποδείξετε ότι ο Νικος Δήμου "δεν εκφράζει ευμένεια" απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ. Παραβιάσατε μία ανοιχτή πόρτα. Όλοι ξέρουμε - το γράφει και ο ίδιος - πως ο Ν. Δ. πρόσκειται πολιτικά σε άλλο χώρο - τον Φιλελεύθερο. Είχε μάλιστα πολιτευθεί με αυτόν.

      Η κατηγορία του Mario_Geo ηταν πως ο Ν. Δ. εκφράζει ΕΜΠΑΘΕΙΑ εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Μπορεί να μην ανήκεις σε ένα χώρο να μην εκφράζεις ευμένεια προς αυτόν, χωρίς όμως να εκφράζεις εμπάθεια εναντίον του. Και αυτό λέει ο Ν. Δ.

      Τζάμπα τα κατεβατά. Ώδινεν όρος...

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. [Ξαναστέλνω το τελευταίο μου σχόλιο. Μακάρι αυτή τη φορά χωρίς ενοχλητικά λάθη πληκτρολόγησης ...]

      @ Anonymous:

      "Γράψατε ολόκληρα κατεβατά για να αποδείξετε ότι [...]"

      Ακριβώς. Τα κατεβατά χρειάζονται για να αποδείξω κάτι που άνετα θα μπορούσα να πω και με μία φράση: "Ο Ν.Δ. για άλλη μια φορά κοροϊδεύει τους αναγνώστες και τον εαυτό του μιλώντας για «ευμενή σχόλια»." - Αλλά αυτός ο ισχυρισμός απαιτείται τεκμηρίωση.

      "Η κατηγορία του Mario_Geo ηταν πως ο Ν. Δ. εκφράζει ΕΜΠΑΘΕΙΑ εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο."

      Μη με κατηγορείτε εμένα για τα λόγια του Νίκου Δήμου! Αυτός (ο Ν.Δ.) μιλάει για "ευμενή σχόλια" στην ανάρτησή του. Σε αυτό απάντησα. (Άλλωστε το θεωρώ τελείως λογικό να επικαλεστεί κάποιος τα ευμενή του σχόλια για να αντικρούσει την κατηγορία της εμπάθειας. Αρκεί να υπάρχουν και να μην έχει γράψει κάποια που λένε το αντίθετο ...)

      Delete
  21. Αν και δεν μου πεφτει λογος, εγω προσωπικα θα προτιμουσα ενα φωνακλα Νικο Δημου ολα αυτα τα χρονια που να χτυπαει το χερι στο τραπεζι και να βγαινει ποτε ποτε και στους δρομους. Αν οχι τωρα, ποτε; Πρεπει να υπερασπιστουμε με ολα τα μεσα τα καλα του κοσμου μας.

    ReplyDelete
  22. Το ζήτημα με σωρεία τοποθετήσεων του ΝΔ δεν είναι η "εμπάθεια", είναι η μεροληψία, η ανακολουθία, οι υπεκφυγές και η αντιφατικότητα - χαρακτηριστικά που συχνά αυτές εμφανίζουν.

    Σε ότι αφορά την εμπάθεια εν γένει, δεν βρίσκω τίποτα το αθέμιτο σε αυτή όταν εμφανίζεται, εκ των υστέρων, ως καταληκτική συναισθηματική αντίδραση μιας λογικής επεξεργασίας, μη αποτελώντας δηλαδή παράγωγο μιας, εκ των προτέρων, μεροληπτικής στάσης - μιας προκατάληψης.

    πχ Βεβαίως και δικαιούμαι να καταλαμβάνομαι από δίκαιη οργή - καθιστάμενος απολύτως εμπαθής - εναντίον οποιουδήποτε ΣΥΡΙΖΑίου παραβιάζει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ κάθε κανόνα λογικής και συνέπειας αναιρώντας το σύνολο της προ 2015 επιχειρηματολογίας του υπό το πρόσχημα "μιας μικράς τακτικής υποχώρησης έναντι των δανειστών" ΧΩΡΙΣ να απολογηθεί για την υιοθέτηση της μη ρεαλιστικής και εθνικά επιζήμιας διχαστικής ρητορικής του "τότε".

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πού ξέχασα τους καλούς μου τρόπους;

      Delete
  24. Σιγά-σιγά αρχίζω να λυπάμαι τον Νίκο Δήμου για τις συνεχείς γκάφες του. Αλλά από την άλλη πλευρά δεν θέλω να περάσουν ασχολίαστα τόσο κραυγαλέες αντιφάσεις όπως η εξής:

    Ο Νίκος Δήμου σε πιο πάνω, πρόσφατο σχόλιο (σήμερα, 11 Ιανουαρίου 2017):

    "Μην μπερδεύετε τον φιλελευθερισμό με τον νέο-φιλελευθερισμό. Εγώ είμαι φιλελεύθερος - αλλά ο νέο φιλελευθερισμός μου είναι απεχθής (εκεί γίνομαι σχεδόν εμπαθής - γιατί νομίζω πως ο νεο-φιλ βλάπτει το σύνολο)"
    Πηγή

    Και πάλι ο Νίκος Δήμου (σε σχόλιο της 17ης Οκτωβρίου 2016):

    "[...] αυτό που προωθήσαμε ο Στέφανος Μάνος κι εγώ δεν ήταν νεοφιλελευθερισμός. Κατά τα άλλα πιστεύω ότι ο ΝΦ θα μπορούσε να είναι πολύ χρήσιμος στην Ελλάδα σαν αντίδοτο στον κρατισμό. Μόνο που δεν τον εκπροσωπεί κανείς..."
    Πηγή

    Ο νεο-φιλελευθερισμός (ΝΦ) τού είναι απεχθής γιατί βλάπτει το σύνολο, αλλά ταυτόχρονα θα μπορούσε να είναι "πολύ χρήσιμος" στην Ελλάδα!

    Κύριε Δήμου, με στενοχωρεί σχεδόν να βλέπω με πόση επιμονή και συνέπεια καταστρέφετε όλο και περισσότερο τις θετικές εντυπώσεις που θα μπορούσε να έχει κανείς για την προσωπικότητα, τον τρόπο σκέψης και το έργο σας. Πώς να πάρει κανείς στα σοβαρά τα λόγια σας μπροστά σε τέτοιες αντιφάσεις;

    Σε αυτή την περίπτωση βέβαια δεν σας κατηγορώ για εμπάθεια – ούτε σας θεωρώ "γνήσιο" οπαδό του νεοφιλελευθερισμού. Η εντύπωσή μου είναι: Απλώς δεν τα καταφέρνετε να συμβιβάσετε την ανθρωπιστική σας στάση (η οποία πιθανότατα όντως υπάρχει) με τις (λεγόμενες) φιλελεύθερες (και "αντι-αριστερές") πεποιθήσεις σας. (Μάλλον γιατί όντως πρόκειται για ασυμβίβαστα κατά βάθος πράγματα ...)

    Και σε ένα γενικότερο επίπεδο: Δεν καταφέρνετε να παραδεχτείτε ενδεχόμενα λάθη, πλάνες, ασυνέπειες ή αντιφάσεις σε όσα σκέπτεστε (και στη συνέχεια λέτε ή γράφετε). Το αποτέλεσμα είναι συνεχώς καινούργιες αντιφάσεις και ασυνέπειες. Έτσι ξεκινάει ένας φαύλος κύκλος και στο τέλος μένει η εντύπωση που ανέφερα ήδη σε προηγούμενο σχόλιο: ότι κοροϊδεύετε εμάς, αλλά κατά κύριο λόγο και τον εαυτό σας. Κρίμα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τελικά αυτό το ποστ έγινε μία συνεχής συζήτηση ad hominem - αυτό που απεχθάνομαι και βέβαια με πολλαπλές επιθέσεις εναντίον μου.
      Ακόμα και μία χιουμοριστική μου παρένθεση (ότι ο νεο-φιλελευθερισμός θα μπορούσε να είναι χρήσιμος στην Ελλάδα) χρησιμοποιήθηκε σαν στοιχείο αντίφασης!

      Αλλά η Αριστερά δεν είχε ποτέ χιούμορ...

      Επειδή με έχει κουράσει αυτή η απεγνωσμένη προσπάθεια να με βγάλετε σκάρτο (ακόμα με τιμήσατε και με τον ...οίκτο σας!) δηλώνω πως δεν προτίθεμαι να δημοσιεύσω κανένα αλλο ad hominem σχόλιο που να αφορά είτε εμένα είτε άλλον. Έπρεπε να το είχα κάνει από την αρχή αυτό (ήταν μέσα στους κανόνες του μπλογκ) αλλά το έπαιξα γενναιόδωρος και εισέπραξα όλη την σοφιστεία και την στρεψοδικία σας.

      Τέρμα εδώ.

      Delete
    2. Και σε ένα κείμενο λέει ότι ο νεοφιλελευθερισμός δρα εξισορροπητικά. Εμείς δεν ζούμε για να πάθουμε τις εξισορροπήσεις και τις ανισορροπήσεις. Και ο Στέφανος δεν είναι για εμένα ένας αξιόλογος άνθρωπος. Μέχρι εκεί. Προτιμώ, αντί να λέω ότι λυπάμαι, να καταλαβαίνω ότι οι άνθρωποι δεν είναι μηχανές της λογικής, ότι μεταβάλλονται. Η ζωή είναι ευμετάβλητη. Ζει σε μια δυναμική ισορροπία με τα γεγονότα της βιόσφαιρας. Δεν διάβασα πιο κάτω από το λυπάμαι. Αυτοπροστατεύομαι.

      Delete
  25. Δηλαδή ακόμα περισσότερο από το παπατζηλίκι, την υποκρισία, τον τυχοδιωκτισμό και τις λαθροχειρίες που έχουμε ζήσει τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια από τους Τσιπροκαμμένους, αυτό που ενοχλεί ορισμένους ακόμα περισσότερο είναι η "εμπάθεια" του Νίκου Δήμου απέναντί τους... Μάλιστα....

    Αφού, αγαπητοί φίλοι, έχετε τον χρόνο και σας αρέσει να ξεψαχνίζετε παλιά κείμενα για να αναδεικνύετε υποτιθέμενες ανακολουθίες και αντιφάσεις, θα σας συνιστούσα, αντί να το κάνετε στα λεγόμενα του Δήμου, να το δοκιμάσετε με κείμενα του Τσίπρα και του Καμμένου. Σας διαβεβαιώ ότι η συγκομιδή σας θα είναι ασύγκριτα πλουσιότερη. Θα ήθελα να πιστεύω ότι μετά από μια τέτοια άσκηση, η κάθε συζήτηση για "εμπάθεια" του Δήμου θα ξεθωριάσει αυτόματα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εδώ είναι το blog του κ. Δήμου. Με ενδιαφέρει η γνώμη του και κάνω κριτική σε κάτι που δεν μου αρέσει.

      Προσωπικά, αδιαφορώ για το τι λέει οι κ. τσιπρας και καμμενος. Εάν ήθελα ζώα σχολίαζα στα αντίστοιχα blog τους.

      Delete
    2. Υπεκφυγές της πλάκας, Μάριο Γκέο. Υπεκφυγές της πλάκας

      Delete
  26. Και τι γίνεται όταν κατεβαίνει η αλεπού στο παζάρι; Μα - κινδυνεύει.
    Δεν μπορώ να ξέρω την αλεπού και το παζάρι. Μπορώ όμως να καταλαβαίνω τι σημαίνει να νιώθω άσχημα στην καθημερινή ακρόαση του χυλού της προπαγάνδας, π.χ. σε μια συζήτηση ή έναν χαιρετισμό, και στο σφάλμα που θα κάνω, αν το κάνω, να συνεχίσω να νιώθω άσχημα συζητώντας με άτομο ή ον, που δεν μου εξηγεί τις σκέψεις στις οποίες επιθυμεί να με υποβάλλει.

    ReplyDelete
  27. Για το θέμα. Ο ΝΔ δεν είναι εμπαθής. Τον παρακολουθώ χρόνια. Έχει μέτρο, σωστό μέτρο, κλασική παιδεία και επομένως μπορεί να κρίνει ανεξάρτητα από εποχές. Το ωραίο είναι ωραίο και το αληθινό αληθινό σε όλους τους καιρούς. Αυτή η κυβέρνηση που έχετε είναι άσχημη, γελοία, γκροτέσκ, ερασιτεχνική, αδέξια, επιζήμια, αλλόκοτη, ασύμφωνη με το πνεύμα των καιρών. Και είναι “εμπαθής” επειδή εκφράζεται αρνητικά γι’ αυτό το έκτρωμα; Που το όνειρο του κάθε μαθητή είναι να κάνει κατάληψη και να γίνει Τσίπρας;

    ReplyDelete
  28. Ένας φιλόσοφος γιατί καταγίνεται στα οικονομικά; Τι θέλει να αποδείξει; Ότι είναι χαζά και θα τα ξεφουσκώσει; Κι αν το πείραμα είναι για ξεφούσκωμα, γιατί όλο και φουσκώνουν και η δυστυχία εμάς που ζούμε τώρα όλο και φουντώνει;

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.